Köpek

Canis familiaris tür adı olarak anılan köpeklerle biz insan türünün aslında birbirimize çok benzediği gerçeği evini köpeklerle paylaşan bizler için hiç şaşırtıcı değildir. Buna en somut sebep olarak her iki türün de çok fazla ortak noktası olduğu gösterilebilir.
Her iki tür de temelde gelişim süresince diğer canlıları avlayarak hayatta kalma savaşı vermiştir.
Her iki tür kendi türünden bireylerle birlikte yaşayabilen hatta yaşamaktan büyük keyif alan sosyal canlılardır.
Sanıyorum ki burada kilit nokta yaradılışımızdan gelen sürü psikolojisinin her iki türde de mevcut olmasıdır.
Her iki tür de sürü içerisindeki bireylerle beraber çalışmaya yatkın, seçmiş olduğu veya seçilmiş olan lidere uyumlu ve saygılı, gerekse de kendisi liderken aynı uyumu ve sorumluluğu sergileyebilen canlılardır.
Ancak bütün bu gerçeklerin ötesinde bu iki türün çok iyi geçinmesindeki en önemli faktör kanımca her iki türün de çok geniş ve değişken duygu dağarcığına sahip olmasıdır. Örnek vermek gerekirse kıskançlık, sevgi, öfke, bağlılık ve hatta gerektiğinde alttan alma her iki türde de mevcut olan ve sıkça karşılaşılan duygulardır.
Öyle ki ihtiyaçlarımız ve gereksinimlerimiz birbirlerine okadar yakındır ki bütün evrim geçirmiş hayvan türleri içerisinde “Köpek” evimize ilk davet (kabul) ettiğimiz hayvandır.
Sonuçta köpek, yararlılığıyla olduğu kadar davranış ve karakteristik özellikleri sayesinde de, insanın en iyi dostu haline gelmiştir.
Sitemizin bu bölümünde amacımız, yüzyıllardan bu yana çeşitli sebeplerle yanımızda olan dostlarımız köpekler hakkında detaylı bilgi verebilmek, insan eli altında üretilmiş ırkları tanıtabilmek ve en önemlisi doğru bilinen yanlışları düzeltmektir. Bu bölüm sizlerden gelen talep, istek ve sorular doğrultusunda sürekli güncel tutulacaktır. Ayrıca dostlarımızla ilgili derleme ve bilimsel makaleler de sitemizin makaleler bölümünde yer bulacaktır.